fbpx
Share on facebook
Share on twitter

Hoe volgzaam wil je zijn als het om afscheid gaat?

Aan tafel met de heer en mevrouw Bakker bespreken we de mogelijkheden voor hun uitvaart. Elk van hen is ooit meeverzekerd door de ouders en nu zitten zij met verzekeringen waar ze niet echt gelukkig mee zijn. Elk bij een andere verzekeraar.

golven zijn volgzaamZe hadden al de nodige e-mails gestuurd om een antwoord te krijgen op hun vragen. “Wat wordt er uitgekeerd wanneer wij zelf een ondernemer kiezen?”. De echte antwoorden bleven uit. Meneer stelde dat hij mogelijk al 3x zijn uitvaart had betaald, zoveel was er al betaald aan de verzekeraar.
Zij wilden een eigen keuze maken en niet meegaan in de dwingende afspraken van de verzekeraar.

Oriënterend gesprek

In ons oriënterend gesprek hebben we de mogelijkheden onderzocht. Met de telefoon op de luidspreker zodat we allemaal konden horen wat er werd gezegd, heb ik met beide verzekeraars gebeld. De verzekeraar van de man gaf aan contractafspraken te hebben met een ondernemer uit de regio. Maar wanneer de familie zelf koos voor een ondernemer dan werd er een gemiddeld bedrag uitgekeerd. Dit bedrag werd genoemd en het viel hen mee. De verzekering van mevrouw noemde de bedragen die voor haar polis van toepassing waren.

Keuzevrijheid

De familie was opgelucht dat ze nu eindelijk duidelijkheid hadden. Het gebonden zijn aan een ondernemer vonden ze niet meer van deze tijd, zij wilden echt kiezen voor een stijl en werkwijze die bij hen paste. Van het gesprek is een verslag gemaakt, hierin werden ook de genoemde bedragen van de telefoongesprekken meegenomen. Op basis van hun besproken wensen is er een kostenraming toegevoegd.

Per email ontvingen wij het volgende bericht:
“Zaterdag hebben we je brief met de kostenraming uitvaart ontvangen. We zijn erg blij met het feit dat een en ander voor ons nu “overzichtelijk’ op papier staat. Het gesprek met jou hebben we als zeer plezierig ervaren.
Nogmaals dankjewel ! “

De familie is gerustgesteld. Zij hebben duidelijkheid gekregen. De uitleg over onze werkwijze sprak hen aan en het gesprek was kosteloos en tot niets verplichtend.

Wil je ook meer duidelijkheid over jouw situatie?  Vraag een kosteloos, oriënterend gesprek aan.

Overeenkomstige artikelen

Bram 'doodje'

Bram ‘doodje’

De blijde verwachting van hun kindje sloeg om in groot verdriet. Kleine Bram stierf in de baarmoeder en kwam enkele dagen later

Uitvaart taboe

Uitvaart Taboe

Taboe: iets waarover men niet praat. Tijdens het uitvaartspreekuur loopt een dame enkele keren langs het tafeltje waar ik mij heb geïnstalleerd